Uitgangspunt : Iedereen heeft talent

Iedereen heeft muzikale talenten. Onze lessen helpen je jouw talent te ontwikkelen.
Bij Fluitschool Flautissimo werken we volgens een methode genoemd naar de Japanse violist Shinichi Suzuki. Hij bedacht dat iedereen zijn/haar moedertaal leert spreken en ontwikkelde een lesmethode die gebruik maakt van dezelfde principes.
Deze natuurlijke lesmethode werd een wereldwijd succes.
Al onze cursussen volgen de principes van deze "moedertaalmethode"

Muziek maak je samen

Vanaf de allereerste lessen kunnen leerlingen van Fluitschool Flautissimo met anderen samenspelen. Door samenspellessen, workshops en concerten leren onze leerlingen samenwerken en ervaren zij dat musiceren een inspirerend en sociaal gebeuren is.

Extra's voor leerlingen & ouders

• Solo recitals en groepsconcerten, begeleid door professioneel pianist
  • Ouderavonden
  • Workshops en thema avonden over bijv. slim studeren, barokmuziek, muzikale interpretatie, zigeunermuziek